Oscar Isaac, vocea lui Iisus Hristos în animaţia „The King of Kings”. Uma Thurman, Pierce Brosnan, Ben Kingsley, în distribuție
Data publicării:
Oscar Isaac, Kenneth Branagh, Uma Thurman, Pierce Brosnan, Mark Hamill, Forest Whitaker, Sir Ben Kingsley şi Roman Griffin Davis sunt actorii care i s-au alăturat de la început regizorului şi scenaristului coreean Seong-Ho Jang la primul său lungmetraj de animaţie, „The King of Kings/ Împăratul Împăraţilor”.
Filmul va putea fi văzut în cinematografele din România în avanpremieră din 6 decembrie.
Acest lungmetraj de animaţie reprezintă „o ocazie extraordinară de a aduce o poveste importantă în faţa unei noi generaţii”, spune Oscar Isaac, actorul care-i împrumută vocea lui Iisus, arată News.ro.
Pentru actorul Kenneth Branagh, „The King of Kings/ Împăratul Împăraţilor” marchează o premieră specială: „e pentru prima dată când se va vedea o parte, interpretată, desigur, a poveştii personale de viaţă a lui Dickens”, unul dintre autorii săi favoriţi, al cărui personaj îl şi interpretează în film.
Uma Thurman (Catherine Dickens, Fecioara Maria) este de părere că filmul reflectă puterea credinţei şi compasiunii, iar povestea este una accesibilă tuturor.
Pierce Brosnan (Pilat din Pont) consideră că filmul regizat de Seong-Ho Jang „va atinge sufletele oamenilor” şi este „un mod imaginativ de a reuni oamenii la cinema, indiferent de credinţele lor, pentru a vedea o poveste importantă”.
„Muzica, scenografia, regia artistică, distribuţia vocală, totul este minunat”, spune Mark Hamill care joacă rolul „celui mai cunoscut rege rău din istorie”, Irod.
Forest Whitaker (Petru) este de părere că „faptul că personajul principal este un copil este marele atu al filmului”.
„Este un film aflat la confluenţa unică între literatură, istorie şi Noul Testament”, menţionează Sir Ben Kingsley (Marele Preot Caiafa).
„Indiferent dacă oamenii cred sau nu în Iisus Hristos, aceasta este o poveste extraordinară”, spune tânărul actor Roman Griffin Davis care-l interpretează pe Walter Dickens.
Scris de Seong-Ho Jang în colaborare cu Rob Edwards, filmul îi mai are în distribuţie pe Ava Sanger (Mary Dickens), Dee Bradley Baker (Pisica Willa), James Arnold Taylor (Melchior, Matei, Filip, Toma, tânărul Iisus, scribul lui Irod), Jim Cummings (Hillel, Dismas, James the Greater), Jamie Thomason (Andrei, Simon, Ioan, Iuda Iscariotul), Fred Tatasciore (Eleazar), Vanessa Marshall (Maria), Mick Wingert (Gaspar, Mahaliell), Imari Williams (Baltazar, Bartolomeu), Frank Todaro (Gestas), Millicent Miereanu (Marta).
Produs de casa de animaţie sud-coreeană MOFAC şi distribuit publicului internaţional prin intermediul Angel Studios, „The King of Kings/ Împăratul Împăraţilor” este un film de animaţie dezvoltat pe parcursul a zece ani.
Filmul a avut un buget de producţie de 25,4 milioane de dolari, fiind finanţat exclusiv în Coreea, ceea ce a reprezentat o provocare majoră pentru un film animat religios. Jang, cunoscut ca un pionier în efecte vizuale, a scris iniţial scenariul în coreeană şi a colaborat intens cu un scenarist de la Disney pentru traducerea şi adaptarea acestuia în engleză, pentru a rezona cu publicul internaţional.
Succesul său se datorează atât calităţii animaţiei şi distribuţiei vocale de top, cât şi tematicii universale a iubirii şi credinţei, care a captivat un public divers la nivel global.
Cu inovaţii tehnice importante, rezultate din combinarea unor efecte vizuale avansate cu folosirea tehnologiei de captare a mişcării şi a animaţiei 3D de ultimă generaţie pentru a crea personaje expresive şi decoruri ample, „The King of Kings/ Împăratul Împăraţilor” se poziţionează în topul producţiilor coreene cu succes global.
Pentru regizorul Seong-Ho Jang, filmul este un proiect de suflet, rezultat al unei munci de aproape un deceniu, în care a combinat pasiunea pentru efecte vizuale cu dorinţa de a aduce o poveste biblică şi accesibilă publicului contemporan, prin perspectiva narativă inspirată de povestea lui Charles Dickens şi mesajul puternic despre credinţă, speranţă şi iubire. Iar succesul filmului reprezintă „semnul că există o schimbare culturală şi o deschidere către poveşti spirituale spuse prin mijloace inovatoare în Coreea şi nu numai.”
